Cesta za pokladem aneb dobrodružství ve školní družině
Ve středu 18. června 2025 se děti ze školní družiny seznámily s legendou o hradním strašidle a rytíři Barnabáši. Poté se rozdělily do dvou týmů a společně se vydaly na dobrodružnou výpravu za pokladem. Čekalo na ně celkem šest stanovišť, která byla označena barevnými fáborky. Na každém z nich musely splnit náročný, ale zábavný úkol. Za odměnu získaly část mapy, která jim postupně odhalovala cestu k ukrytému pokladu.
Na prvním stanovišti čekala úloha z oblasti divadla. Děti měly za úkol seřadit různé divadelní postavy podle abecedy. Nešlo jen o znalosti, ale také o spolupráci a pečlivost. Pokud vše správně poskládaly, objevilo se jim jméno draka, který střežil jednu z částí mapy vedoucí k pokladu.
Další výzvou bylo chytání rybiček z improvizovaného rybníka. Děti si vyzkoušely svou trpělivost, zručnost i přesnost, když pomocí udic lovily rybky, které ukrývaly další stopy vedoucí k cíli.
Na dalším stanovišti bylo úkolem najít ukrytá strašidla a podle jejich písmenek složit název slavného českého hradu – Karlštejna. Hra je zavedla do světa fantazie, ale zároveň musely zapojit paměť i logické myšlení.
Následně na děti čekala jazyková výzva. Měly vyplnit tajenku, v níž se skrývalo jméno slavného českého sochaře – Josefa Václava Myslbeka, autora známé sochy svatého Václava. Děti se tak nejen pobavily, ale dozvěděly se i něco nového z české historie.
Velký úspěch sklidilo i stanoviště, kde děti skládaly z puzzlíků obrázek hradu Sovince. Každý kousek zapadl až po pečlivé domluvě a týmové práci. Všechny děti se nadšeně zapojily a společně sestavily celý obraz.
Jedním z nejzábavnějších úkolů bylo sestavení básničky z rozstříhaných veršů. Děti musely jednotlivé části správně složit za sebou, aby vytvořily smysluplnou báseň. Nešlo však jen o skládání – poté ji musel celý tým nahlas a srozumitelně odříkat. Děti tak trénovaly nejen rytmus a výslovnost, ale i odvahu vystoupit před ostatními.
Celá hra vyvrcholila u posledního, tajemného stanoviště, kde děti získaly poslední díl mapy a vydaly se hledat ukrytý poklad. A po chvíli napínavého pátrání ho skutečně objevily! Uvnitř se ukrývalo něco dobrého na zub pro každého člena týmu – sladká tečka za dobrodružstvím.
Odpoledne bylo plné smíchu, napětí i radosti z dobře odvedené práce. Děti si nejen zasoutěžily, ale také se naučily něco nového a prohloubily týmovou práci.
Danuše Bradová, vychovatelka ŠD